Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

MAJLIS USAHASAMA PROGRAM SOSIAL DAN KOPORAT (PENDIDIKAN)

MAJLIS USAHASAMA PROGRAM SOSIAL DAN KOPORAT (PENDIDIKAN)
5 April 2012 | Mesyuarat Majlis Pelancaran Program Sosial Korporat (Pendidikan) Sumbangan bahan bacaan tambahan untuk Pusat Sumber Sekolah Rendah Luar Bandar dangan usahasama KPM, JPN, BTPN, PPD, PKG dan agensi lain telah diadakan mesyuarat kedua di PKG Kuala Pilah. Majlis ini akan berlangsung pada 26 April 2012 di Sekolah Kebangsaan Kepis Felda pada jam 2.30 petang. Anda semua dijemput hadir.

MESYUARAT GURU PERPUSTAKAAN MEDIA (GPM)

MESYUARAT GURU PERPUSTAKAAN MEDIA (GPM)
20 April 2012 : Satu mesyuarat diadakan kepada semua Guru Perpustakaan Media (GPM) bagi menyelaras Pusat Sumber Sekolah setempat dan pelaksanaan Program NILAM.

BENGKEL PENGISIAN DATA SSQS

BENGKEL PENGISIAN DATA SSQS
20 April 2012 | Bengkel Pengisian Data SSQS untuk Guru Penyelaras Bestari/ICT telah diberi pendedahan oleh Juruteknik PKG Kuala Pilah Pn. Siti Rahayu bt Zulfakar yang menyentuh tentang strategi dan pengisian data bagi tahun 2012 untuk mencapai target 5 bintang.

MESYUARAT GURU PENYELARAS BESTARI

MESYUARAT GURU PENYELARAS BESTARI
6 April 2012 | Mesyuarat Guru Penyelaras Bestari/ICT di adakan di PKG Kuala Pilah bagi membincangkan masalah yang berkaitan dengan ICT serta pengenalan kepada buku garis panduan Pembestarian Pendidikan untuk semua sekolah.

PENGISIAN DATA SECARA ONLINE OLEH SEKOLAH

Sekolah-sekolah adalah diminta mengisi data secara online kepada beberapa perkara yang berikut:
STS
http://sts.moe.edu.my/index.php
User ID: Kod Sekolah Password: Kod Sekolah Maklumat: Data perlu diisi apabila didapati masalah komputer di sekolah dan perlu ditutup setelah pembaikan dibuat oleh pihak Vendor.
SPPICTS
http://ssqs.moe.edu.my/ssqs/index.php
User: Kod Sekolah Password: 123 Maklumat: Setiap sekolah perlu mengisi data dalam TIGA peringkat iaitu mulai bulan Mac, Jun dan September. Tarikh akan diberitahu melalui surat.
SSQS
http://ssqs.moe.edu.my/ssqs/index.php
User: Kod Sekolah Password: 123 Maklumat: Setiap sekolah perlu mengisi data sebanyak 62 responden yang terdiri dari kalangan murid, guru mata pelajaran dan pentadbir sekolah. Mula dibuka pada bulan Julai.
IQPSS
http://btp.tarantula.my/index.php
User: No Kad Pengenalan Guru GPM Password: 999 Maklumat: Guru GPM perlu mengisi data-data Pusat Sumber Sekolah mulai bulan Julai.
INILAM
http://btp.tarantula.my/system_i-nilam
User: Kad Pengenalan Guru GPM Password: 999 Maklumat: Guru NILAM perlu mengisi data-data Pusat Sumber Sekolah mulai bulan Julai.